Czy chciałabyś, aby ludzie płacili więcej za Twoje usługi lub produkty? – recenzja szkolenia „Magia ceny” Dagny Banaś

W ciągu ostatnich dwóch tygodni byłam zajęta tematem sposobu ustalania, szczególnie przez kobiety, cen wykonywanych przez nich produktów i usług. Mogłam zgłębić ten często zaniedbywany przez nas, kobiety, temat dzięki Dagnie Banaś, która prowadzi bloga Szczęśliwa w biznesie i jest autorką kilku kursów, m.in. „Magia ceny„, który możecie nabyć tu.  Poniższy artykuł stanowi recenzję właśnie tego kursu.

Zastrzeżenie – dlaczego recenzuję i kto mi dał głos? – W życiu uczestniczyłam w wielu różnych kursach, zarówno on-line, jak i stacjonarnych. Jestem absolwentką czterech uczelni, w tym dwóch zagranicznych, jestem w trakcie pisania doktoratu. Doświadczyłam wielu sposobów przekazywania wiedzy i uważam, że nauczyłam rozpoznawać się te wartościowe i te, od których trzeba trzymać się z daleka. Uważam, że najcenniejszym zasobem, jaki mamy, jest czas i dlatego wszelkie aktywności, które go pochłaniają, trzeba wybierać z największą rozwagą. Na łamach tego bloga chce Wam wskazywać te kursy, szkolenia, nawyki i produkty, które uważam za na tyle wartościowe, że godne zaangażowania Twojego czasu i pieniędzy. Opinia jest zawsze moja i nikt mi za nią nie płaci.

Kim jest autorka kursu?

Dagna Banaś jest chyba jedynym w Polsce lekarzem szkolącym z tematów „okołoprzedsiębiorczościowych”. Pewnie zastanawiacie się, czy posiada wiedzę i doświadczenie, które pozwala jej na przekazywanie wiedzy z zakresu kształtowania ceny i prowadzenia biznesu. pewnie nie taki macie w głowie obraz lekarza. A jednak – Dagna bardzo dużo wie na temat prowadzenia biznesu, zdobywania klientów i tzw. neuromarketingu, co udowadnia na swoim blogu.

Jeżeli więc chcecie dowiedzieć się, jaki wpływ na decyzje zakupowe ma kształt produktu, czym jest efekt czystej ekspozycji, ale także jak promować firmę – jej blog jest dla Ciebie. Całkiem niedawno Dagna ruszyła także z podcastem – jak na razie wyszedł jeden odcinek, ale znając zaangażowanie Dagny na pewno na tym nie poprzestanie.

Autorka kursu ma jeszcze jedną cechę, którą ja bardzo cenię – nie jest nachalnym sprzedawcą. Zarówno jej blog, sklep, jak i newsletter są bardzo wyważone i stonowane w treści i formie. Od razu miałam wrażenie, że Dagna, zamiast nachalnie wciskać mi swoje produkty i treści – stawia na ich jakość i zakłada, moim zdaniem słusznie, że ta sama się obroni. Z takim podejściem koresponduje jej spokojny głos i wyważony sposób mówienia, z przemyśleniem każdego kolejnego zdania, które chce wypowiedzieć.

Co zawiera kurs „Magia ceny”?

„Magia ceny” zawiera 2 godziny nagrań audio i slajdów odnoszących się do prezentowanego materiału. Dostarcza kompleksowej wiedzy z pogranicza psychologii, ekonomii i biznesu dotyczącej sposobów ustalania cen. Każde z siedmiu nagrań dotyka tematu z trochę innej strony, przy każdym wskazany jest też jego poziom trudności. Nagrania nie są za długie i ich zawartość nie sprawia, że mamy ochotę robić sobie przerwę na fejsbuka co pięć minut 😉

Sposób prezentacji wiedzy jest logiczny, nagrania następują po sobie w przemyślany sposób. Dagna podaje nam na tacy gotowe rozwiązania, do zastosowania w biznesie „od zaraz”. Stara się też rozprawić z błędnymi przekonaniami o cenach, pieniądzach i zarabianiu, które mogą nas blokować przed uzyskiwaniem dobrych pieniędzy za wykonaną pracę. Trochę tricków, trochę life-hacków, przyprawione szczyptą coachingu. W rezultacie zarówno osoby, które szukają wskazówek „na wczoraj”, jak i te, które chcą zmienić swój sposób myślenia o pieniądzach i zarabianiu, znajdą tu coś dla siebie.

O poziomie merytorycznym kursu i jego naładowaniu wiedzą świadczy fakt, że z dwóch godzin szkolenia zrobiłam 10 stron notatek. Co chwilę dowiadywałam się czegoś, co sprawiało, że mówiłam do siebie w myślach „o cholera, to jest naprawdę dobre!”.

Uważam, że jeżeli chcesz się dowiedzieć m.in.  jak prawidłowo wycenić wykonywaną przez siebie pracę, jak prezentować cenę, czy promocje są dobre dla Twojego biznesu i jaki jest problem z ustalaniem stawki godzinowej za swoją pracę – ten kurs spełni Twoje oczekiwania.

Jaki styl bycia ma prowadząca?

Jak już wcześniej wspomniałam, Dagna nie należy do nachalnych sprzedawców, którzy na siłę wciskają Ci swój produkt. Brałam udział w organizowanym przez nią wyzwaniu. Obejrzałam też wszystkie filmy, jakie nagrała w ramach darmowego „Wyzwania cenowego”. U niej promowanie się nie wygląda jak u amerykańskich celebrytek, które skaczą, piszczą i przez połowę swojego live’a mówią o tym, jaki wspaniały jest ich kurs, a rzeczy merytorycznych nie przekazują wcale. Dagna w czasie „Wyzwania cenowego” przekazała mnóstwo darmowej wiedzy i udzielała bardzo spersonalizowanych porad osobom, które w wyzwaniu uczestniczyły.

Jeżeli chodzi zaś o sam styl prowadzenia kursu „Magia ceny”, to jest on bardzo „wyważony”, z małą ilością rozpraszaczy, z naciskiem na zawartość merytoryczną nagrań. Bardzo mi to odpowiadało. Natomiast jeżeli ktoś jest osobą potrzebującą więcej bodźców, kurs może się dla niego okazać za mało energetyzujący. Ja nie czułam przeładowania treścią, wiedziałam od czego zacząć i czego się mogę spodziewać. Taka klarowność zawartości i ścieżki kursu jest w czasach, kiedy trudno nam znaleźć czas na cokolwiek, na wagę złota.

Do poszczególnych nagrań przypisane są też pdfy z ćwiczeniami. Ułatwiają one wyniesienie jak największej ilości wiedzy z kursu. Na ich staranne wykonanie będziecie potrzebować ok. godziny, ale warto się do tego przyłożyć wiem z autopsji.

Stosunek jakości do ceny

Na stronie sklepu kurs możemy kupić za 250 zł. Biorąc pod uwagę zawartość merytoryczną kursu, wiele przydatnych uwag do zaaplikowania „od zaraz”, a także dużo myśli, które powodują u nas chęć przemyślenia naszej strategii biznesowej i podejścia do zarabiania – jest to kurs wart swojej ceny.

Co dał mi kurs?

Spojrzałam na swoje ceny z zupełnie innej perspektywy. Przeanalizowałam, czy zaproponowane przeze mnie ceny są adekwatne do świadczonych przeze mnie usług i co oznaczają reakcje klientów na moje ceny.

Jeżeli uważasz, że moja recenzja kursu „Magia ceny” jest przydatna, daj mi proszę znać w komentarzu. Jeżeli chciałabyś, aby zrecenzowała jakiś kurs, bloga, produkt lub usługę – czekam na Twoje propozycje!

11 comments Add yours
  1. Uczestniczyłam w wielu kursach dotyczacych najróżniejszej tematyki. „Magia ceny” wydaje sie być bardzo ciekawym szkoleniem.

  2. Już chyba od dawna wiemy, że coś nie kosztuje tyle ile kosztuje, ale tyle ile inni są w stanie zapłacić. Tak się kreuje ceny. Dlatego nic niewarte koszulki z sieciówek kosztują 70 zł, a ich produkcja i transport maksymalnie złotówkę 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *